Prawa Pacjenta

INFORMACJA DLA PACJENTÓW

DOTYCZĄCA PEŁNOMOCNIKA DS. PACJENTA

W SAMODZIELNYM PUBLICZNYM ZAKŁADZIE OPIEKI ZDROWOTNEJ

W SOKOŁOWIE PODLASKIM

  1. Pacjentom oraz przedstawicielom ustawowym pacjenta przysługuje prawo złożenia skargi do Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta,
  2. Przedmiotem skargi mogą być przypadki naruszenia praw pacjenta związanych z realizacją świadczeń zdrowotnych oraz gwarantowane obowiązującymi przepisami prawa,
  3. Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie ustnej, pisemnej, telefonicznej, pocztą lub elektronicznie,
  4. Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta przyjmuje we wszystkie dni robocze w godzinach od 07:30 do 15:00,
  5. Kontakt telefoniczny pod nr tel. 25 781 72 23,
  6. Skargi oraz wnioski Pacjentów w formie pisemnej przyjmowane są w Kancelarii SP ZOZ w Sokołowie Podlaskim przy ul. Bosko 5 lub na adres e mail: kancelaria@spzozsokolow.pl  we wszystkie dni robocze w godzinach od 07:30 do 15:00,
  7. Skarga Pacjenta złożona w formie pisemnej powinna zawierać co najmniej:
    1. imię, nazwisko i dokładny adres zamieszkania bądź adres do korespondencji,
    2. datę zdarzenia,
    3. nazwisko osoby, wobec której skierowane są zarzuty,
    4. uzasadnienie stawianych w skardze zarzutów..

Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta nie reprezentuje Pacjenta na zewnątrz podmiotu leczniczego, nie jest Rzecznikiem Praw Pacjenta ani stroną w postępowaniu przeciwko SP ZOZ w Sokołowie Podlaskim, pomaga Pacjentowi wewnątrz placówki.

 

Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Łukasz Chmielowiec

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul.
Płocka 11/13
01-
231 Warszawa

Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:
800 190 590 (Czynna w dni robocze w godzinach : całodobowo – przez 7 dni w tygodniu )

Karta Praw Pacjenta otwiera się w nowym oknie
Rzecznik Praw Pacjenta otwiera się w nowym oknie
Ustawa o Prawach Pacjenta otwiera się w nowym oknie