Prawa Pacjenta
INFORMACJA DLA PACJENTÓW
DOTYCZĄCA PEŁNOMOCNIKA DS. PACJENTA
W SAMODZIELNYM PUBLICZNYM ZAKŁADZIE OPIEKI ZDROWOTNEJ
W SOKOŁOWIE PODLASKIM
- Pacjentom oraz przedstawicielom ustawowym pacjenta przysługuje prawo złożenia skargi do Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta,
- Przedmiotem skargi mogą być przypadki naruszenia praw pacjenta związanych z realizacją świadczeń zdrowotnych oraz gwarantowane obowiązującymi przepisami prawa,
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie ustnej, pisemnej, telefonicznej, pocztą lub elektronicznie,
- Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta przyjmuje we wszystkie dni robocze w godzinach od 07:30 do 15:00,
- Kontakt telefoniczny pod nr tel. 25 781 72 23,
- Skargi oraz wnioski Pacjentów w formie pisemnej przyjmowane są w Kancelarii SP ZOZ w Sokołowie Podlaskim przy ul. Bosko 5 lub na adres e mail: kancelaria@spzozsokolow.pl we wszystkie dni robocze w godzinach od 07:30 do 15:00,
- Skarga Pacjenta złożona w formie pisemnej powinna zawierać co najmniej:
- imię, nazwisko i dokładny adres zamieszkania bądź adres do korespondencji,
- datę zdarzenia,
- nazwisko osoby, wobec której skierowane są zarzuty,
- uzasadnienie stawianych w skardze zarzutów..
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta nie reprezentuje Pacjenta na zewnątrz podmiotu leczniczego, nie jest Rzecznikiem Praw Pacjenta ani stroną w postępowaniu przeciwko SP ZOZ w Sokołowie Podlaskim, pomaga Pacjentowi wewnątrz placówki.
Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Łukasz Chmielowiec
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:
800 190 590 (Czynna w dni robocze w godzinach : całodobowo – przez 7 dni w tygodniu )
Karta Praw Pacjenta otwiera się w nowym oknie
Rzecznik Praw Pacjenta otwiera się w nowym oknie
Ustawa o Prawach Pacjenta otwiera się w nowym oknie