Dyrekcja
Dyrektor SPZOZ – mgr Sławomir Marchel
Dyrektor odpowiada za zarządzanie Zakładem, za zapewnienie sprawności w organizacji i funkcjonowaniu Zakładu.
Do zadań Dyrektora SP ZOZ należy:
- zapewnienie planowej i zorganizowanej pracy jednostek, komórek organizacyjnych Zakładu,
- wyznaczanie zadań dla zespołów lub poszczególnych pracowników,
- udzielanie pracownikom w miarę potrzeb instruktażu i wskazówek,
- nadzór służbowy nad wykonywanymi przez pracowników zadaniami,
- powoływanie komisji zajmującej się rozpatrywanie skarg i wniosków związanych z jakością pracy personelu medycznego,
- nadzór nad warunkami pracy,
- ewidencja osiągnięć i niedociągnięć w pracy pracowników i na tej podstawie ocena wyników ich pracy,
- analizowanie poziomu kwalifikacji pracowników,
- analiza racjonalności stanu i struktury zatrudnienia,
- dekretacja pism,
- reprezentowanie zakładu na zewnątrz,
- kierowanie wykonywaniem zadań na potrzeby obronne.
Z-ca dyrektora ds. lecznictwa – Zastępca Dyrektora do spraw lecznictwa lek. Robert Najfeld
Do zadań Z-cy Dyrektora ds. Lecznictwa należy:
- dbałość o kształcenie się lekarzy,
- czuwanie nad prawidłowym przebiegiem specjalizacji lekarzy,
- sprawowanie z ordynatorami nadzoru nad pracą lekarzy stażystów,
- nadzór nad dokumentacją lekarską,
- nadzór nad zapewnieniem odpowiedniej jakości usług,
- nadzór nad przestrzeganiem praw pacjenta i etyki zawodowej,
- organizowanie prawidłowego przepływu informacji związanych z diagnostyką, leczeniem, rehabilitacją i kształceniem,
- kontrolowanie gospodarki lekami i artykułami medycznymi,
- rozpatrywanie i analizowanie skarg pacjentów,
- nadzór, monitorowanie i oddziaływanie na stan epidemiologiczny jednostek i komórek SP ZOZ,
- informowanie Dyrektora o nowych możliwościach osiągania celów i realizacji zadań,
- wykorzystanie posiadanych kwalifikacji zgodnie z interesem instytucji, normami prawa,
- opiniowanie pod względem merytorycznym wniosków nabywania sprzętu medycznego,
- nadzór nad transportem medycznym.
Naczelna pielęgniarka – mgr pielęgniarstwa Marta Lech
Naczelna Pielęgniarka realizuje zadania zlecone przez Zastępcę Dyrektora ds. Lecznictwa w zakresie zarządzania, kierowania i organizowania pracy średniemu i niższemu personelowi medycznemu, uprawniona jest do merytorycznej oceny pracy tego personelu, a w szczególności:
- nadzór nad pracą pielęgniarek i położnych, sekretarek medycznych, rejestratorek,
- zarządzanie, kierowanie i organizowanie pracy personelu pielęgniarskiego,
- planowanie obsad średniego i niższego personelu medycznego,
- planowanie wyposażenia stanowisk pracy średniego i niższego personelu medycznego,
- planowanie doskonalenia zawodowego średniego i niższego personelu medycznego,
- współuczestnictwo w planowaniu zadań i remontów,
- koordynowanie i nadzorowanie pracy średniego i niższego personelu,
- ustalanie planów szkolenia personelu pielęgniarskiego i położnych,
- współudział w ustalaniu zasad wynagradzania średniego i niższego personelu medycznego,
- współudział w organizowaniu adaptacji zawodowej dla pielęgniarek i położnych,
- organizowanie praktyk i staży pielęgniarskich,
- opracowywanie przepływu informacji w zakresie pracy średniego i niższego personelu medycznego,
- prowadzenie odpraw,
- systematyczne analizowanie i ocenianie jakości pracy średniego i niższego personelu medycznego,
- kontrola realizacji umowy na sprzątanie i organizowanie pracy personelu sprzątającego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, regulaminem SP ZOZ i innymi obowiązującymi uregulowaniami wewnętrznymi,
- uczestnictwo w komisji rozpatrującej skargi i wnioski związane z jakością pracy personelu pielęgniarskiego,
- reprezentowanie pionu pielęgniarskiego na zewnątrz.
Główny Księgowy – mgr Joanna Skibniewska-Księżak
Zadania głównego Księgowego:
- Opracowywanie planów finansowych oraz współudział w planach inwestycyjnych.
- Nadzór nad realizacją tych planów.
- Prowadzenie rachunkowości Zakładu.
- Nadzór nad prawidłowością rozliczania inwentaryzacji.
- Ustalanie wartości aktywów i pasywów SPZOZ.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi w Zakładzie.
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planami.
- Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych.
- Nadzór nad ustalaniem i przekazywaniem przez dział ekonomiczno-finansowy, informacji przychodowo-kosztowych dla poszczególnych komórek SPZOZ.