Dyrekcja

Dyrektor SPZOZ – mgr Maria Sikorska

Dyrektor odpowiada za zarządzanie Zakładem, za zapewnienie sprawności w organizacji i funkcjonowaniu Zakładu.
Do zadań Dyrektora SP ZOZ należy:

  • zapewnienie planowej i zorganizowanej pracy jednostek, komórek organizacyjnych Zakładu,
  • wyznaczanie zadań dla zespołów lub poszczególnych pracowników,
  • udzielanie pracownikom w miarę potrzeb instruktażu i wskazówek,
  • nadzór służbowy nad wykonywanymi przez pracowników zadaniami,
  • powoływanie komisji zajmującej się rozpatrywanie skarg i wniosków związanych z jakością pracy personelu medycznego,
  • nadzór nad warunkami pracy,
  • ewidencja osiągnięć i niedociągnięć w pracy pracowników i na tej podstawie ocena wyników ich pracy,
  • analizowanie poziomu kwalifikacji pracowników,
  • analiza racjonalności stanu i struktury zatrudnienia,
  • dekretacja pism,
  • reprezentowanie zakładu na zewnątrz,
  • kierowanie wykonywaniem zadań na potrzeby obronne.

 

Z-ca dyrektora ds. lecznictwa – Zastępca Dyrektora do spraw lecznictwa lek. Robert Najfeld

Do zadań Z-cy Dyrektora ds. Lecznictwa należy:

  • dbałość o kształcenie się lekarzy,
  • czuwanie nad prawidłowym przebiegiem specjalizacji lekarzy,
  • sprawowanie z ordynatorami nadzoru nad pracą lekarzy stażystów,
  • nadzór nad dokumentacją lekarską,
  • nadzór nad zapewnieniem odpowiedniej jakości usług,
  • nadzór nad przestrzeganiem praw pacjenta i etyki zawodowej,
  • organizowanie prawidłowego przepływu informacji związanych z diagnostyką, leczeniem, rehabilitacją i kształceniem,
  • kontrolowanie gospodarki lekami i artykułami medycznymi,
  • rozpatrywanie i analizowanie skarg pacjentów,
  • nadzór, monitorowanie i oddziaływanie na stan epidemiologiczny jednostek i komórek SP ZOZ,
  • informowanie Dyrektora o nowych możliwościach osiągania celów i realizacji zadań,
  • wykorzystanie posiadanych kwalifikacji zgodnie z interesem instytucji, normami prawa,
  • opiniowanie pod względem merytorycznym wniosków nabywania sprzętu medycznego,
  • nadzór nad transportem medycznym.

 

Naczelna pielęgniarka – mgr pielęgniarstwa Marta Lech

Naczelna Pielęgniarka realizuje zadania zlecone przez Zastępcę Dyrektora ds. Lecznictwa w zakresie zarządzania, kierowania i organizowania pracy średniemu i niższemu personelowi medycznemu, uprawniona jest do merytorycznej oceny pracy tego personelu, a w szczególności:

  • nadzór nad pracą pielęgniarek i położnych, sekretarek medycznych, rejestratorek,
  • zarządzanie, kierowanie i organizowanie pracy personelu pielęgniarskiego,
  • planowanie obsad średniego i niższego personelu medycznego,
  • planowanie wyposażenia stanowisk pracy średniego i niższego personelu medycznego,
  • planowanie doskonalenia zawodowego średniego i niższego personelu medycznego,
  • współuczestnictwo w planowaniu zadań i remontów,
  • koordynowanie i nadzorowanie pracy średniego i niższego personelu,
  • ustalanie planów szkolenia personelu pielęgniarskiego i położnych,
  • współudział w ustalaniu zasad wynagradzania średniego i niższego personelu medycznego,
  • współudział w organizowaniu adaptacji zawodowej dla pielęgniarek i położnych,
  • organizowanie praktyk i staży pielęgniarskich,
  • opracowywanie przepływu informacji w zakresie pracy średniego i niższego personelu medycznego,
  • prowadzenie odpraw,
  • systematyczne analizowanie i ocenianie jakości pracy średniego i niższego personelu medycznego,
  • kontrola realizacji umowy na sprzątanie i organizowanie pracy personelu sprzątającego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, regulaminem SP ZOZ i innymi obowiązującymi uregulowaniami wewnętrznymi,
  • uczestnictwo w komisji rozpatrującej skargi i wnioski związane z jakością pracy personelu pielęgniarskiego,
  • reprezentowanie pionu pielęgniarskiego na zewnątrz.

 

Główny Księgowy – mgr Hanna Kamińska

Zadania głównego Księgowego:

  • Opracowywanie planów finansowych oraz współudział w planach inwestycyjnych.
  • Nadzór nad realizacją tych planów.
  • Prowadzenie rachunkowości Zakładu.
  • Nadzór nad prawidłowością rozliczania inwentaryzacji.
  • Ustalanie wartości aktywów i pasywów SPZOZ.
  • Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi w Zakładzie.
  • Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planami.
  • Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  • Sporządzanie sprawozdań finansowych.
  • Nadzór nad ustalaniem i przekazywaniem przez dział ekonomiczno-finansowy, informacji przychodowo-kosztowych dla poszczególnych komórek SPZOZ.